torsdag 1. oktober 2009

Nydelige Vegårshei

Jeg er nå en gang født og oppvokst her på heia, og det er her mitt hjertet hører til...
Det er noe helt spesielt når jeg kjører oppover, trærne ruver oven veien, og solen står høyt på himmelen, og de gode, bekymringsløse, følelsene fra barndommen tar fullstendig over! Jeg blir overveldet av en fullstendig ro, og en enorm trang til å skrike høyt- av ren lykke!

Sitter nå i stua i barndommshjemmet mitt, det knitrer i peisen, pappa sitter i godstolen med røyken å tv, mens mamma styrer rundt å snakker om alt og ingenting.... I ett lite øyeblikk forsvinner jeg tilbake til de høstene da jeg var yngre... Tar meg selv i å smile, da jeg tenker på de forventningene høsten var fylt av tidligere! Vi begynner på skolen, snøen kommer snart, julen ikke minst!! Man til bringer mer tid inne, koser seg med god mat og godt gammeldags SAMMVÆR!

Hvor er det blitt av det familiære sammværet? Etterhvert som jeg blir eldre, så merker jeg hvor gla jeg er for familien min, både den kjødelige og den som tillhører min bedre halvdel!! Å hvor viktig det er for meg å ha noen å spørre om ting, huskjøp, skatt, skjemaer og diverse! Det å bli voksen er en lang prosess, og jeg har vel blitt kastet ut i det! Blir litt overveldet av det hele, men det kommer nå- enten jeg vil eller ikke:D

Ha en kjempe flott torsdag alle sammen, hvis det er noen som leser denne bloggen utenom Charlotte!! :D

2 kommentarer: